centimos محمدباقر قالیباف محمدباقر قالیباف

centimos: محمدباقر قالیباف محمدباقر قالیباف مناظره انتخابات انتخابات 96 انتخابات ریاست جمهوری شبکه یک سیما دیدگاه دوازدهم

گت بلاگز فرهنگی هنری این نمایش فمنیستی نیست ، تأثیر فضای مدرنیته بر وجود زن در نمایش «دیگری»

بهاره رهنما گفت: نمایش «دیگری» اثری است که به اهمیت زنان و جایگاه آنان در جامعه می‌پردازد.

این نمایش فمنیستی نیست ، تأثیر فضای مدرنیته بر وجود زن در نمایش «دیگری»

به گزارش خبرنگار حوزه تئاترگروه فرهنگی گروه تحریریه سایت جوان؛ امروز، یکشنبه 17 اردیبهشت مال امسال نشست خبری نمایش «دیگری» به کارگردانی بهاره رهنما ساعت 16 در مکتب پایتخت کشور عزیزمان ایران با حضور عوامل و بازیگران برگزار شد.
در ابتدای نشست، بهاره رهنما در خصوص معرفی عوامل گفت: بهاره رهنما، کارگردان و بازیگر، سهیل حسینی تهیه کننده کار، شیوا اردویی بازیگر کار، قشنگ خادم حقیقت مترجم کار، مازیار تهرانی طراحی پوستر، هستی امینی عکاس و دو اسپانسر که حمایت کننده نمایش هستند.

عبارات مهم : خشونت

رهنما در ادامه گفت: این نمایش، یک اثری است که به اهمیت زنان و جایگاه آنان در جامعه توجه می کند. کارگردانی کار بسیار تفاوت دارد و در کل یک نمایش سخت ولی قشنگ با سه اپیزود است که با هم کاملا مرتبط هستند. این نمایش یک اثر روانکاوانه است که ما حتی جهت این کار با سه روانکاو هم صحبت کرده ایم.
وی اطراف عنوان نمایش اظهار داشت؛ این متن در ابتدا با یک فضای ظاهرا فمنیسم شروع می شود و موضوعی است راجع به تاثیر موجود لطیفی به نام «زن» در جامعه ای که خشونت تمام آن را در بر گرفته است و درست است که خشونت بر زن تاثیر گذاشته است ولی با همین تاثیرات هم زن خشونت را برمی گرداند. این کار خشن نیست ولی چیزی که در وجود زن نابود می شود او را خشن می کند و این واقعیتی است که فضای مدرنیته به ما اعمال می کند.
رهنما همچنین افزود: این کار به هیچ وجه فمنیستی نیست و رگه هایی هم حتی در آن راجع به ضد زن است و ما حتی جهت توازن انرژی های مساوی در سالن از یک ویولنیست مرد هم استفاده کرده ایم که موسیقی آن گزینش من بوده است و نوازنده آن، مهیار طهماسبی است.
بازیگر نمایش«سونات پاییزی» همچنین در خصوص ملاک گزینش نقش بازیگر کار تصریح کرد: من چندین گزینش داشتم ولی از بین آنها دو گزینه برایم اولویت داشت، ساناز بیان و شیوا اردویی که من، به علت نویسنده بودن و ملاک هایی که خودشان داشتند، شیوا اردویی را جهت کار گزینش کردم و حس من هم این بوده است که کسی که از من جوان تر و نویسنده هست، نقش برابر من را بازی کند.
رهنما همچنین ادامه داد: من با همکاری حمیدرضا اردلان که یک ایده بسیار خوب و جالب داشتند در نمایشم کاری را انجام خواهم داد، و آن هم این است که؛ اردلان عروسک هایی را با قد و قامت انسان های واقعی طراحی کرده است که من قرار است در نمایشم به ازای هر صندلی خالی از آن ها استفاده کنم آیا که، گاهی وقت ها انرژی عروسک ها بهتر است و علت دوم اینکه نمی خواهم جای خالی بماند.
سپس، شیوا اردویی به عنوان بازیگر کار گفت: من هر لحظه تلاش کردم ملاک های خوبی جهت کارم داشته باشم و این کار هم جهت من در سال تازه پیشنهاد خوبی بوده است و من هم قبول کرده ام. این اثر یک کار مشکل است و من تمام تلاشم را می کنم که در عالی ترین صورت ظاهر بشوم.
در نهایت قشنگ خادم حقیقت، به عنوان مترجم کار اظهار داشت: نمایش نامه انزو کرمن در سال ۲۰۰۶ چاپ شد و نمایش آن در سال ۲۰۰۸ در فرانسه بر صحنه رفت. من از بهاره رهنما بابت کارگردانی این کار خاص تقدیر می کنم.
وی در آخر گفت: این نمایش یک نمایش نامه فمنیستی نیست و به نفع حقوق زنان عمل نمی کند بلکه یک کار انسانی هست. این نمایش نامه کار تئوری و تئاتر را به هم ربط می دهد و در کل این اثر یک کار پیچیده ای هم از لحاظ کارگردانی و هم از لحاظ بازیگری هست. من با انزو کرمن در ارتباط بودم و ایشان هم از اجرای این نمایش در کشور عزیزمان ایران خوشحال بودند و هم تعجب کرده بودند.
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: خشونت | نمایش | بازیگر | بازیگری | بازیگران | کارگردانی | بهاره رهنما | کارگردان و بازیگر


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog